Dus weg bij de commerciële zenders en met de minuten lange reclame tussen de wedstrijden door. En niet de top wedstrijden als laatste met de bedoeling dat de mensen blijven kijken tot de laatste wedstrijd.
De NOS laat zien hoe het wel moet. Dus de clubs die boven aan de ranglijst staan als eerst. Geen minuten lange analyses over de paar minuutjes voetbal die je zonet hebt gezien. Waar je ook geen last van hebt bij de publieke omroep zijn natuurlijk de reclame waardoor je binnen een uur alle samenvattingen hebt gezien.
Afgelopen zondag was het dus zo ver, de eerste uitzending van het voetbalseizoen. Gewoon weer ouderwets om 7 uur. En ook al waren de kijkcijfers (ruim 1,8 miljoen) lager dan voorheen. Het marktaandeel was met iets minder dan 50 procent, weer erg hoog. Dus is het hopen dat de commerciële zenders nooit meer een bod doen op de voetbalrechten en de relatief lage boden van de NOS worden geaccepteerd. Hier onder nog een filmpje van hoe de NOS het voetbal altijd verslag heeft gegeven!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten