maandag 3 november 2008

Dear Adobe

Met Adobe software, waaronder Acrobat Reader, Photoshop, Dreamweaver en Illustrator heeft vast iedereen wel eens te maken gehad. Van bestanden openen tot foto’s bewerken en van websites bouwen tot ontwerpen maken, het gebeurt vaak met de software van Adobe.

"Dear Adobe" is een website waar gebruikers van Adobe software, de fabrikant kunnen aanspreken op haar producten. Gebruikers kunnen op deze site niet alleen klachten plaatsen, maar ook suggesties voor technische verbeteringen en gebruiksvriendelijkheid plaatsen. Vervolgens kunnen deze berichten door andere bezoekers worden beoordeeld. Deze website is echter niet het initiatief van Adobe, maar van een groepje mensen dat de producten van Adobe zeer veel gebruikt. De initiatiefnemers van de website “Dear Adobe” hebben laten weten dat Adobe positief heeft gereageerd op de website.

Ik denk dat het een goed initiatief is geweest om deze website op te richten, maar ik snap niet dat Adobe dit zelf niet heeft kunnen bedenken. Op de website van Adobe kun je ook vragen stellen en suggesties plaatsen, maar deze vragen, antwoorden en suggesties zijn niet direct toegankelijk voor bezoekers van de website. Ik denk dat directe toegankelijkheid juist goed zou zijn voor een betere communicatie tussen het bedrijf Adobe en de gebruikers ervan.

Geen opmerkingen: